Herman Hansson

Studenter

Herman Hansson

Child Culture Design MA level

Kaparjakten

Jag fick möjligheten att arbeta med ett spel i en utställning om kapare. Utmaningarna var många, att skapa berättelser och att förhålla sig till historiska fakta. Jag arbetade med den virtuella spelmiljön i relation till den fysiska utställningslokalen för att få besökarna intresserade och engagerade. Resultatet blev ett spel där man kan segla genom skärgården i Bohuslän och göra olika uppdrag. Navigera i svårt väder, kapa fartyg och segla i mörker.

 

Kaparjakten


I was given the opportunity to work with a game for an exhibition about pirates. There were many challenges: to create stories and relate to historical facts. I worked with the relation between the virtual game environment and the physical exhibition space to attract and engage visitors. The result is a game where the visitors can sail through the archipelago of Bohuslän and do different missions, such as navigating in bad weather, hijacking ships and sailing in the darkness.

Herman Hansson
herman.hansson [at] gmail.com

 

herman_hansson_foto_ru_eklove_p.jpg Ladda ner
hermanhansson_foto_hermanhansson_p.jpg Ladda ner