Kim Gyll <br/>Ylva Forssander <br/>Diana Karic

Studenter

Kim Gyll
Ylva Forssander
Diana Karic

Business & Design MA level

DESIGN THINKING

– THE WAY TO CREATE VALUE IN THE CLOTHING INDUSTRY?

In Sweden the clothing industry is dominated by large chains which, with their great quantities and low prices, leave no space for newcomers to enter the market. Since small clothing companies can not compete price-wise they need to offer something else that is appealing to their customers. Researchers claim that the only strategy that guarantees success in the market today, other than low-cost differentiation, is to use design that differentiates the product one is presenting and makes it relevant and meaningful to the consumers. This thesis is based on a case study of Uniforms for the Dedicated and Bread & Boxers with the purpose of analysing how design thinking can help small Swedish clothing companies create value in their business.


DESIGN THINKING
– THE WAY TO CREATE VALUE IN THE CLOTHING INDUSTRY?

Klädindustrin i Sverige domineras av stora kedjor som, med sina stora kvantiteter och låga priser, inte lämnar något utrymme för nystartade företag att etablera sig på marknaden. Då små klädföretag inte kan konkurrera med pris måste de erbjuda något annat som kan attrahera kunden. Forskare hävdar att den enda strategin för att lyckas på marknaden i dag, förutom lågprisdifferentiering, är att använda design för att differentiera sitt erbjudande och göra det relevant för konsumenter. Uppsatsen baseras på en fallstudie av Uniforms for the Dedicated och Bread & Boxers med syftet att undersöka hur design thinking kan hjälpa små svenska klädföretag att skapa värde i sitt erbjudande.

KIM GYLL
kimgyll [at] hotmail.com
0046(0)737527933

YLVA FORSSANDER
ylva.forssander [at] gmail.com
0046(0)736678439

DIANA KARIC
diana_karic [at] hotmail.com
0046(0)735290148

kimgyllylvaforssanderdiana_karicbd_jacobtovedallouisetuvesson_p.jpg Ladda ner
kimgyllylvaforssanderdianakaricbd_photo_uniformsforthededicatedbreadboxers_p.jpg Ladda ner