Lars Holmberg

Studenter

Lars Holmberg

Design grundnivå / Design BA level
larsholmberg_dk_1_w.jpg
larsholmberg_dk_2_w.jpg

ÖL, BILDER & BERÄTTELSER

<p> - Identitetsbyggande kommunikation genom ölets etikett </p>

How to stuff sausages, the importance of industrialization and steam power,  or who released the Sea Monster of Storsjön. Regardless if it is about a historical event, a legends or simply gossip, it is through stories that we learn how to understand our world
My aim with this project was to understand the strategy and core values of the beer producer Jämtlands Bryggeri, and bring it into the visual context of a bottle label; with the cause of strengthening the company’s brand and communication strategy.
The pre-study lead me to the words Local, Tradition, Storytelling and Contemporary/Future. My background as an illustrator guided the project to focus mainly on the image as the messenger of the story.
The collection consists of 11 beer labels, each unfolding a story of Jämtland and its local brewing tradition.

Hur man stoppar korv, ångkraftens betydelse för industrialiseringen eller vem som släppte lös Storsjöodjuret... Oavsett om det handlar om historiska händelser, sägner eller rent skvaller lär vi oss att förstå den värld vi lever i genom berättelser.
Målet var att förstå vision och kärnvärden hos ölproducenten Jämtlands Bryggeri och utifrån dessa formge öletiketter med syfte att stärka företagets varumärke och kommunikationsstrategi.
Förstudien ledde fram till ledorden Lokalt, Tradition, Berättelser och Samtida/Framtida. Min bakgrund som illustratör styrde projektets fokus mot att använda bilden som huvudsaklig budbärare av berättelsen.
Kollektionen består av 11 öletiketter som skildrar historier om Jämtland och dess lokala bryggeritradition.

lars [at] ritamolnet.se
www.ritamolnet.se
0701-54 76 37

larsholmberg_dk_1_p.jpgLadda ner
larsholmberg_dk_2_p.jpgLadda ner